Projektledare med affärsansvar

Vi söker en projektledare/affärsansvarig med lång erfarenhet av att arbeta med olika verksamheters digitala tjänster. Rollen kräver en mkt god teknisk förståelse och ett intresse för kundernas strategi och affär, och omfattar allt från kravinsamling, research, idégenerering och klassisk projektledning.

För att axla rollen krävs lång erfarenhet av att ha arbetat med utformning/utveckling av digitala tjänster, en god förståelse för integrationer med API:er och dessutom ett intresse och driv i att utforska hur nya tekniker (ex AI) och externa tjänster kan tillföra nytta hos våra kunder.

Din bakgrund kan vara inom projektledning, UX eller analys, så länge det innefattar många års erfarenhet av kundkontakt, självständigt arbete, webbutveckling och att du ser dig själv som klippt och skuren för rollen. 

Hos oss får du möjlighet att utöva din expertis genom att ta hand om kundrelationen och vara med och utforma och leverera digitala tjänster som gör nytta på riktigt. Dessutom får du möjlighet att utvecklas framåt tillsammans med ett gäng härliga, kompetenta och snälla medarbetare.

Som projektledare hos oss kommer du att:

  • Hantera kundrelationer: Arbeta strategiskt och långsiktigt med de kunder du ansvarar för och säkerställa att de är nöjda genom hela projektets livscykel.

  • Driva kravhantering: Inkluderar allt från behovsanalys och idégenerering till kravdokumentation, samtidigt som du upprätthåller en tät och konstruktiv dialog med beställare.

  • Leda Projekt: Från start till mål, säkerställa att tidplaner och budgetar hålls och vägleda beställare och vårt interna team genom varje steg av processen.

  • Affärsutveckling: Aktivt verka för affärsutvidgning inom befintliga kundrelationer genom att utforska och initiera nya samarbetsområden.

Vi tror att du:

  • Har gedigen erfarenhet av projektledning och kravhantering inom området digitala tjänster och webb.

  • Är en lagspelare som samtidigt kan ta ledningen och effektivt föra projekt framåt när det krävs.

  • Har förmåga att tänka strategiskt och se långsiktigt på kundrelationer och affärsmöjligheter.

  • Är van vid att arbeta nära såväl tekniska team som beställare och kan översätta mellan affärs- och teknikspråk.

  • Är lösningsorienterad, proaktiv och brinner för att skapa värde för kunderna.

  • Har erfarenhet av att leda agila projekt med hjälp av verktyg som Jira, Trello eller ClickUp

Meriterande:

  • Redaktörskunskap av CMS, exempelvis Optimizely eller Umbraco

  • Erfarenhet i rollen som team lead eller scrum master

Sublime präglas av flexibilitet och en lagom storlek som möjliggör en kombination av roller baserat på medarbetarnas kunskap och intressen. Om du har erfarenhet inom Design, UX, Utveckling, Microsoft365, Analys eller Digital marknadsföring, erbjuder vi möjlighet att integrera detta i din roll.

Om Sublime

Vi är stolta över att vi i snart 30 år har lyckats driva Sublime som ett framgångsrikt företag och samtidigt behålla det lilla och familjära. Vi är i dagsläget 20 trevliga och kompetenta kollegor som arbetar efter våra kärnvärden, som är framtagna med omsorg – Vi är Underlättande, Uppmuntrande, Uppriktiga och Utmanande. Våra kunder ger oss höga NKI-värden (nöjd kund-index) i våra undersökningar, vilket säger en hel del om både vår arbetsmiljö och vår förmåga att leverera resultat. Resultat som kräver passion, intresse och kompetens.

Vi har en mysig kontorslokal på söder i Stockholm som de flesta av oss jobbar ifrån 3-5 dagar i veckan. På Sublime arbetar vi med spännande kunder och ny teknik. En lagom tillströmning med nya spännande uppdrag gör att vi ständigt utvecklas och har kul längs vägen. Vårt arbete utförs till allra största grad in house vilket leder till en trygg, trevlig och familjär stämning. Vi har mycket aktiva kunder som driver på vår utveckling genom att ständigt ge oss nya utmaningar att lösa.

Några av våra största och mest aktiva kunder är SOS Alarm, Företagarna och Handelshögskolan. Företag som bidrar till samhällsnytta och värnar om hållbar utveckling, vilket ligger oss varmt om hjärtat.

Hos oss får du även det där lilla extra vad gäller arbetsmiljö, kollegor, stämning och förmåner. Vi arbetar löpande med vår personalpolitik och vår arbetsmiljö för att alla ska känna glädje och harmoni på jobbet. 
Vår vision är att ha branschens mest engagerade kollegor! 

Läs mer om våra förmåner >

Läs mer om vår arbetsplats och vår kultur >

Ansök Nu!

Maila mig och berätta om din erfarenhet och dina drivkraft. Vi granskar ansökningar löpande – vänta inte med din ansökan.

Mia Kim

VD och grundare
mia.kim@sublime.se +46 8 459 96 01

Ansök Nu!

Maila mig och berätta om din erfarenhet och dina drivkraft. Vi granskar ansökningar löpande – vänta inte med din ansökan.

Mia Kim, VD och grundare

mia.kim@sublime.se +46 8 459 96 01

Varför Sublime

Underlättande: Vi gillar att underlätta för våra kunder och för varandra. På så sätt bidrar vi till att öka välbefinnandet i vardagen

Uppmuntrande: Vi älskar att uppmuntra genom att inspirera och engagera. Att jobba med oss ska vara lika roligt som att jobba hos oss.

Uppriktiga: Vi lägger stor vikt vid att vara genuina och uppriktiga. Båda kunder och kollegor ska känna sig trygga med oss.

Utmanande: Vi skapar förändring och det gör vi gärna genom att utmana. Med mod och affärsförståelse tänjer vi på gränser för att nå målet.

Läs mer om att jobba hos oss

Hör gärna av dig till oss!

Kanske är det början på ett långvarigt och framgångsrikt samarbete.

/Mia Kim, VD & grundare